reklama

Stredná priemyselná škola elektrotechnická v Prešove

Neviem si pomôcť, no keď si po piatich rokoch na vysokej škole spomeniem na svoju strednú školu, s počudovaním krútim hlavou. Tento článok nemá byť recenziou na túto strednú školu, má byť malým zamyslením. Píšem ho len päť rokov po maturite, takže nehľadajme nejaké nostalgické spomienky na mladosť či detstvo, ako tomu je, keď dôchodcovia spomínajú na komunizmus - mladosť :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže o čo teda ide. Ide o to, že nepoviem Vám novinku, keď napíšem, že školstvo na Slovensku je biedne. A aby som predchádzajúcu vetu podložil aj čímsi reálnym, prikladám tento rebríček vysokých škôl. Prečo je tomu tak, to vážne neviem. Neviem prečo sa stalo vysoké školstvo takým biznisom. No musím Vám povedať, že tento rebríček je oprávnený. A to som študentom tej 832. univerzity v spomínanom rebríčku. Neviem ako to vyzerá na takej 11958. univerzite, u nás v Prešove.

No pánovi ministrovi, a možno všetkým vplyvným ľuďom tvoriacim školstvo, by som chcel dať jednu radu. Choďte na exkurziu na Strednú priemyselnú školu elektrotechnickú v Prešove. Poviem Vám na rovinu, že úroveň tejto strednej školy pomerne prevyšuje možno všetky vysoké školy na Slovensku. SPŠE je dôkazom toho, že to ide. Áno, viem, že vysoká škola je o sebavzdelávaní. No SPŠE bola čosi viac ako stredná škola. Síce dennodenné stresy, zlé známky, veľké množstvo práce, zaujímavý prístup vyučujúcich - často v negatívnom slova zmysle boli na SPŠE počas štyroch rokoch bežné, no s odstupom času zisťujem, že táto škola mi dala za jeden rok viac, ako možno celé vysokoškolské štúdium. Človek na nej musel tvoriť, rozmýšľať, študovať, obracať sa, ale vedel veci do hĺbky. Aj na štvorku človek musel vedieť pomerne asi toľko, čo na vysokej škole na Céčko. Teraz na vysokej škole, je mám dojem štúdium zamerané len na kvázi teóriu, na ktorú sa človek ako keby len z rýchlika pozeral. Pamätám na bežný školský týždeň na strednej. Každý týždeň nákup súčiastok, teoretické výpočty, praktické zhotovenia výrobkov, programovanie hardvéru, softvérov, hodinové odpovede, pri ktorých človek musel vedieť dopodrobna princípy a zapísal celú tabuľu, aj tak to bolo len sporadicky na jednotku. Áno, vtedy ma to netešilo. Ale čosi som sa naučil. Teraz ? Mal som pohodlných päť rokov, počas ktorých som si vyskúšal dve fakulty, a musím povedať, že som musel študovať asi len tak 10 % oproti strednej, mal som asi 3x lepší prospech, a mám v hlave vedomosti, ktoré sa nedajú pomerne porovnávať s vedomosťami po strednej škole.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otázka na záver. Ako je možné, že SPŠE v Prešove je (bola? Neviem, nebol som tam 5 rokov) schopná kráčať s dobou, motivovať (či vyžadovať štúdium) študentov k práci a výkonom, naučiť, mať výsledky, aj keď je celé školstvo na Slovensku v značnom štádiu rozkladu ? Mám dojem, že diplom na VŠ získa aj študent, ktorý si to 5 rokov odsedí, sem tam čosi opíše, odkopíruje, sem tam aj popracuje. Na SPŠE by to nešlo. Verte mi, že nie.

PS: Ak toto náhodou bude čítať nejaký môj momentálny vyučujúci, tak chcem zdôrazniť, že nič v tomto článku nebolo myslené zlomyseľne, posmešne, ani nijako negatívne. Bolo to len zamyslenie, a verím tomu, že je aj v záujme vyučujúcich, aby školstvo v našej spoločnosti bolo čo najlepšie. Veď kto Vám bude robiť na dôchodky? :)

Miroslav Jurčišin

Miroslav Jurčišin

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa žiť s otvorenými očami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu