Len tisíc deviatakov vyriešilo príklady. No a čo ?

Autor: Miroslav Jurčišin | 5.4.2011 o 8:08 | Karma článku: 4,75 | Prečítané:  859x

Mne sa zdá aféra s monitorom pre deviatakov tak trošku nafúknutá. Tie správy, ktoré sa objavili po zistení, že niektoré úlohy boli náročné ma trochu prekvapujú.

Priamo k veci. To, že len 1000 deviatakov z 45 000 vyriešili tri príklady, nie je nič čudné. Veď keď všetci ostatní vyriešili 17 príkladov z 20 dobre, mali 85 percent. Za 85 percent je na vysokej škole B. Pre deviatakov to je možno 1 mínus..alebo 85 percent. Čo je celkom dobre. Na mojej bývalej fakulte sa za takéto percento dával diplom s vyznamenaním.

To že 1000 deviatakov je šikovnejších ( ok, možno že polka z nich si to len tipla, ktovie ) je skrátka normálne ! 2,2 percenta našich deviatakov je možné pokladať za šikovných. Možno sto percentných. Či ako kedy by to bolo v pohode ? Keby všetci deviataci mali sto percent? Veď tých 2,2 percenta je tých, ktorí vyriešili všetky tri úlohy. Kto vie koľko tisíc vyriešilo 2 z týchto úloh, a koľko jednu z nich. Aj u nás na základnej, strednej, vysokej, nebolo  80 % študentov, ktorí mali všetko, alebo dobré známky. Ani 50 a možno ani 20. Stále bola špička pyramídy, možno tie 2 %.

A tie následné informácie o tom, že úlohy boli neriešiteľné...hmm, čo ja viem ? Nie tak trochu alibi ? Ako možno je mi ťažko hodnotiť pohľad deviataka, s mojim pohľadom. Ale podľa mňa sa nič strašné nestalo. To keby sme chceli také veci riešiť ako sa riešia pri hranole, či je kolmý alebo nie, mohli by sme to riešiť pri každej úlohe. Napríklad pri vypisovaní diplomov. Čo ak sme tam mali zohľadniť aj únavu ??...

A to že matematika, a vôbec vzdelávanie na Slovensku je na tom nie veľmi dobre, je skrátka známy fakt. Nepripravenosť na prax atď. Na každej úrovni. Včera som napríklad môjmu mladšiemu bratovi vysvetľoval angličtinu. A spôsob vzdelávania angličtiny je asi taký, že učia deti veci ktoré by nemuseli ! On nevie, kedy povedať have a kedy has, no už ich učia skracovať. I´ve. A aby nebolo dosť, už ich učia aj I´ve got. Načo preboha? Chodím po zahraničí, a je úplne bežné, že aj ľudia ktorí vedia výborne po anglicky tak neskracujú. A naši žiaci na  prvom stupni ZŠ síce nevedia čo to je, načo to je, kedy sa to používa, ale už používajú skrátené, rytmicky správne tvary !

Späť k téme, podľa mňa nie monitor bol vymyslený zle, zlé sú iné veci, čím skôr si to kompetentní uvedomia, tým lepšie ! A ak si myslia, že by nám pomohlo to, keby všetci deviataci mali monitor napísaný na 90 - 100 percent, tak potom .... neviem. Ale toto je trend. Znižovať nároky. Znižovať nároky na príjmačky na stredné školy, vysoké školy, a nastavovať taký trend, aby mali deviataci 100 % z monitoru ..vtedy to bude dobre (?)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Trump nie je taký hlúpy, ako ho hrám ja, pripúšťa herec Alec Baldwin

Americký herec dokonalo zosmiešňuje budúceho prezidenta. Prestane, len keď Trump splní jeho podmienku.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?