reklama

Otvorený list všetkým, ktorí si myslia že štát či spoločnosť šetrí!

Hm, ako ďalej ? Posledný mesiac je z každého rohu počuť o tom, ako sú všetci zadlžení. O tom že v dnešnej spoločnosti nevyhráva ten, kto má toho najviac, ale ten, kto má najnižší dlh. Bratislava dlhuje toľko, koľko si už nemôže požičať. EU si požičiava, aby mohol požičať. Košice si tajne požičali. To sú témy dnešných dní ! Existuje ešte v tejto chorej spoločnosti niečo, čo nie je zadlžené ??

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Do kedy chceme žiť na dlh ? Prečo si vytvárame imaginárny pocit bohatstva a raja, keď v podstate sme zadlžení všetci ? Prenesme si to teda na život. Nikdy som nechápal, ako si niekto môže z môjho okolia kupovať to, na čo nemá. U nás doma platilo, radšej si kúpim Renaul Thalia, a mám to v suchu, je to moje, ako keby som sa mal žiť 5 rokov splácania v neistote, čo bude ak ma náhodou vyhodia z práce. No poznám aj také výnimky, ktoré si kupovali veci na lízing každý mesiac. Žili od výplaty k výplate, v strachu a obave. Prečo v našom malom štáte - teda v rodine - sme schopní dovoliť si to, na čo máme fyzické prostriedky, a prečo vo veľkom, v mestách, v krajoch, štátoch, kontinentoch to nie je možné ! Prečo samosprávy tak mrhajú prostriedkami. Ako je možné že úradník, typu starosta v Jarovniciach má mať plat 2500 eur. Začo pre Boha ? Prečo má mať iná obec s 200 obyvateľmi plateného starostu, a 5 platených poslancov. V Richnave ani čítať nevie čo som videl! Kto má toto riešiť ? Verte tomu, že toto sú naše problémy! Tam sú obrovské finančné úniky! Moje sídlisko má 20 tisíc obyvateľov. Zastupuje ho 9 poslancov, a primátor, ktorý tu je pre ďalších 80 tisíc ľudí. ... 200 obyvateľov, 5 poslancov a starosta. Sto tisíc, 31 poslancov a jeden primátor. Kde je nejaký pomer?? Veď nech spravia nejakého jedného starostu pre 5 dedín, a hotovo! Ušetríme..my ! Prečo sa tak mrhá vo vyšších územných celkoch ? Veď mne to príde celé ako fraška ! Ja vám fakt neviem povedať čo pre mňa v prešovskom samosprávnom kraji robí župan, či poslanci. Neviem akí majú pre mňa prínos. Veď ak chceme decentralizovať, ak chceme aby boli kraje vo svojej vlastnej samospráve, prečo nezriadime na ministerstve nejakú komisiu ktorá bude zložená zo starostov okresných miest, a tá bude na svojich konferenciách rozhodovať o toku financií. No nie ! My vytvoríme vyššie územné celky, s nákladmi na ďalších úradníkov, na ďalších umelo vytvorených nepotrebných miest, dáme priestor ďalšej celebrite typu župan, zaplatíme im priestory, a všetko okolo toho ! Ďalšie finančne náročné voľby! Veď my na to máme! A v podstate je to všetko mimo efekt ! Pozrite sa na to ako vyzerajú cesty... či už sa jedná o kompetencie mesta, alebo vyššieho územného celku. Je to hrôza! Preplácame na úradníkoch, a neplatíme potrebné veci ktoré sú prospešné pre život! Máme dlhy, no nemáme ani diaľnicu, ani schopné okresné cesty, máme školstvo v rozklade, nemocnice topiace sa v dlhoch !

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď už spomínam nemocnice. Je toto normálne? Ak si niekto postaví hotel, prevádzkuje ho stále, no nie stále má klientelu, nie stále má zárobok. Nemocnice ? Koľko peňazí ide do nemocníc z poisťovní, zo štátu ? Sú to peniaze, ktoré platíme každý rok, mesiac či deň ! Platíme permanentne, užívame sporadicky, a potom ešte opäť zaplatíme dlhy! Veď to je choré ! Treba hľadať chybu. Čo ak sú budovy nemocníc nehospodárne ? Čo to tak riešiť? Nikoho to nenapadlo? Veď pre mňa za mňa, nech ich aj zbúrajú a postavia od znova, menšie, hospodárnejšie, efektívnejšie! Ale asi niečo čo je platené permanentne štátom nemá v sebe tú silu, aby hospodárilo efektívne ! Tak ako STV ! Podnik platený z peňazí štátu ! Strata nenormálne milióny, dlhy nehovoriac, a šéf sa vozí na drahom prenajatom aute ! Veď s takým človekom sa má zatočiť razantne, nech si to aj odsedí! Veď to sú do frasa naše peniaze... všade...kto mu dal tú kompetenciu ich takto nehospodárne rozbíjať ?? A to je len pár vecí ktoré som spomenul ! Zvyšujeme DPH, spotrebné dane, a neviem čo ešte, a pritom je tu tak obrovský priestor na to aby sme začali šetriť inde ! Ale na to treba razantné opatrenia, a mám dojem že v dnešnom blbom populistickom svete niet takého kto by sa na to odvážil. Či už populistická Európa, alebo Slovensko ! Prestaňme už konečne v ľuďoch vzbudzovať falošný pocit bohatstva! Veď keď som niekedy chcel nejakú hračku, na ktorú doma neboli finančné prostriedky, tak som ju skrátka nedostal! Pochopil som ! A ako sa správa štát ?? Vianočné príspevky...budú... čo by nie... taký úrad, onaký... starostovia dedín s platmi v tisíckach eur.. čert ber....riaditeľ ktorý rozbíja peniaze občanov.. nevadí, veď taká je spoločnosť ! Náš štát a systém sa správa nezodpovedne ! Nezodpovedným správaním zadlžujú aj ľudí, ktorí žijú a rozmýšľajú seriózne a zodpovedne.... Kam toto zadlžovanie vlastne povedie ???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sorry za toľko vykričníkov, ale mne je z tohto fungovania sveta zle, neviem kto tie dlhy raz zaplatí. A smutné je že sa zadlžujeme z našich. A to som spomenul len pár vecí... vôbec som sa nevenoval rozkrádaniu....podľa mňa 1/3 toho čo dávame štátu ide do čiernej diery...

Miroslav Jurčišin

Miroslav Jurčišin

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa žiť s otvorenými očami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu